迪迪尋瘋

Tuesday, April 25, 2006

港台錄音一:食西北風

噚日有個九十年代中在中大藝術系畢業、在香港文化界薄有名聲的朋友發了一個email來,內容如下:
「手頭的research又出唔到糧……今日銀行只有133元。前幾天發窮惡,想起一些較實際的辦法。就是開列一張明碼實價的價目表,以後有人找你做job,就電郵份價目表過去。我覺得大家都咁做既話,d人以後至會明寫字同「創意」係要錢既!」
價目表其中幾項分別是:新聞稿及雜文一字八毫;專題訪問稿一字一元連訪問;演講及主持每次一千蚊起;策劃活動小型千五、中型二千五、大型五千。我唔知聽眾覺得貴唔貴?但那些傳媒編輯呀講座主辦機構呀就肯定覺得貴。點解?因為佢地真的以為寫字同創意唔使錢架。
你問香港大部分文化工作者,每個人都有一段剝削血淚史。以我為例,呢一兩年曾經替大學、公信第一的報紙、新興青年智囊組織、大型書店講講座,每次都預備成個禮拜睇一大堆書加上腎上腺上升。但每次都係一個仙都冇,最多係送幾本你唔要的書、或者一個放手機的紀念座,加埋兩句多謝。寫稿係有錢,但少都得人驚,替某大報寫星期日副刊三千字連相只得八百蚊。一個月寫到盡都係得五六千蚊,點生活?
所以大家唔好再以為香港好尊重知識產權,香港人只係欺善怕惡,大企業出律師信告人就講尊重,一講到我們這些知識個體戶自由身工作者,大家就會話:佢地食理想呀嘛,係要付代價,係唔會有職業保障架啦。
講公民社會,一定要先講對知識人文化人的尊重。不如就由這間電台做起。我用了六個工作小時寫這五篇隨筆,由西貢的屋企山長水遠黎錄音。邀請我來的節目主持和幫我錄音的技術員都有糧出,唯獨係我出完時間力氣之後居然一個仙都冇要返屋企吃西北風。
咁o既現況,係咪有需要改變呢?